A Parenting & kids forum. ParentingBanter.com

If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Hmm, jag tror

Old December 12th 03, 06:03 AM
Gregory

Default Hmm, jag tror

Hmm, jag tror inte försäkringsbolagen betalar ut pengar om det finns ett
sätt för dem att slippa undan.

Näää tror du DET?!?!

Ca 80% av alla USA medborgarena kör runt sverige utan gällande
körkort.

Do you usually take statistics out of your own ass??

Den allmanna uppfattning hos denna grupp är att de kan göra precis
samma som vi andra invandrare från EU.

Bull****. Du har inte det mista aning vad du snackar om. Alla som
söker uppehålls tillstånd får information om detta. Eller du kanske
menar de stort antal Amerikaner som kommer tll det fina Sverige som
flyktingar. De är säkert manga.

Egentligen bör VV/riskdagen ser över detta, problemet tydligen grundar
sig på faktum att i vissa delstater kan man få körkort vid 14 år för att
köra fram och tillbaka mellan hemmet och skolan. Dags kanske för
utbytbarskörkort från vissa delstater och inte andra? Eller är detta för
komplicerat.

Enn viss smidighet i att förvändla olika tillstånd / utbildning /
dokument är inget som jag motsätter. Jag hade MC, Buss och Lastbils
körkort med ambulansbehörighet från Ontario (Kanada) och detta
värderades som precis ingenting när jag flyttade. Fick starta om från
början och därför har numera bara B körkort.

Samma sak gäller min utbildning som Paramedic.

Sjukvården i Sverige anser sig har en så mycket överlägsen
utbildningsprogram att ingen annan land än just de som de TVINGAS
accepterar. De tillåter ingen att bara tenta för att fastställer sin
duglighet utan förväntar att man ska gå i skolan IGEN...

Slöseri med resurser!

Det skulle kunna ev finnas en enkel turist/invandrare körkortsprov?
Eller det allra minsta en annons kampanj för alla invandrare så att alla
lära sig reglerna för vilka kokort man får byta till svenskt körkort.

Mer införmation är aldrig fel.

tiredofspam